[Most Recent Quotes from www.kitco.com] Gold Price Per Gram in Malaysian Ringgits
JOM SIMPAN EMAS:
Hubungi Safrul PustakaEmas 0129427678 / Dealer Pn Aida (K.Terengganu) 0139869493 / Dealer Pn Zuraida (K.Terengganu) 0199454911 / Dealer En Haizal (Johor Baharu) 0137089306

Gold Bar dan Poh Kong

Posted by Safrul Salleh under ,
Salam hormat warga sahabat emas,

Saya nak kongsi pengalaman ketika bercuti di kampung halaman sempena Aidiladha baru-baru ni...kisah ni berlaku di kedai emas Poh Kong (SOGO,KL). Apa saya buat kat sana?? Adalah urusniaga berkaitan emas...bukan untuk saya tetapi untuk puteri tersayang...dipendekkan ceritera...dialog antara saya dan pekerja Poh Kong (Mr. Lim)

pustakaemas: ada jual gold bar tak?

Mr. Lim: ada...saya sudah jual 10 ketul la...banyak untung...you boleh la beli dengan saya

pustakaemas: berapa gram you ada?

Mr. Lim: 20g sudah habis...takda stok...50g ada lagi...

pustakaemas: berapa harga 50g tu?

Mr. Lim: kalo you mau...saya offer 1 ketul RM7,500 la...murah la...emas sekarang sedang naik...beli sekarang la...

pustakaemas: gold bar Pamp Suisse ka? (tanya tu sebab Habib pun offer Pamp Suisse)

Mr. Lim: bukan...gold bar Poh Kong...(sambil tersenyum)

pustakaemas: takpe...lain kali saya beli (dalam hati kata "mahal nak m****s...lebih baik beli PG)

>> Kedai emas ni bukan boleh percaya sangat...tahu nak mencekik jer...

0 comments:

Disclaimer/Penafian:PustakaEmas.blogspot tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang berlaku yang ditanggung oleh pelawat. Semua maklumat yang dipaparkan adalah pendapat peribadi dan bertujuan untuk berkongsi ilmu dengan pembaca. Setiap keputusan dan risiko adalah tanggungjawab pembaca dan pemilik blog tidak akan bertanggungjawab.